I Went Hiatus, Again.

Salam.

Adoi, lama gila tak update blog. Entah orang ingat aku dah mati kena AIDS kot. Haha! Choiiii muluttt!!

Ni pun terdetik nak update sebab dapat emel dari follower yang duk tanya khabar. Sori yer. Kadang2 busy, kadang2 memang takde idea nak tulis mende. Ni ada la idea sikit sebab aku baru balik dari ambik result SPM, errrr, result blood test lah! Blood test pada 10 Ogos 2016 dan ambik result pada 19 Ogos 2016.

Alhamdulillah, CD4 aku naik mencanak2 kot sampai 500++. Aku pun terkujat beruk makyeh bila dengar. Haha! Biasa dalam 300-400 je kan. Takde la risiko aku mati awal disebabkan virus ni. Sebab lain tu wallahu’alam.😛

Lagi satu, masa result yang lepas (4 bulan lepas), kadar kolesterol aku agak tinggi sampai doktor tu bagi warning suruh aku jaga makan. Tapi dalam masa yang sama dia warning gak sebab berat aku agak kurang masa tu, so dia suruh makan banyak sikit. Suruh jaga makan, pastu suruh makan banyak2. Mixed message betol. Haha!

Anyway, lepas kejadian marathon warning berturut-turut tu aku start la jaga sikit makan aku. Tak banyak, sikit je. Macam aku kurangkan sikit makan makanan bergoreng, berminyak semua tu la. Bukan banyak pun aku jaga sebab aku ni suka makan. Kadang-kadang time lunch aku bedal 2 ketul ayam goreng. Hambik! Tapi lepas tu seminggu la tak makan ayam goreng. Haha! Padan muka aku.

Tapi pada result kali ni, alhamdulillah kadar kolesterol (betol ke ejaan aku ni?) aku dah jadi normal. Aku agak lega jugak la sebab aku teringat masa raya hari tu aku bedal rendang dengan lemang berkilo-kilo. Mujur takde effect sangat. Phew!

Chloesterol

Anyway, sejak beberapa appointment ni, aku dah tak jumpa dah doktor biasa aku tu. Sekarang ni mesti akan jumpa doktor berlainan setiap kali appointment. Rindu pulak aku kat dia. Tapi dia ada whatsapp bagitau dia agak sibuk dengan pesakit lain. Takpe la. Nanti kalau jumpa aku pow dia lunch habis-habisan. Haha!

Ok la guys and gals, tu je aku nak hapdet kali ni. Next time yer. Babai! Lebiu!

3 thoughts on “I Went Hiatus, Again.

Leave a Reply

