The Drop!

Salam..

Minggu lepas (17/10/2014), aku ada appointment doctor yang ke berapa ntah. Ke namplohsemilan kot. Appointment kali ni adalah untuk membincangkan perihal result blood test aku pada 8/10/2014 lepas.

Kali ni sistem ambik darah dah lain sket. Mungkin pembaharuan yang dibuat oleh pihak Hospital Seremban untuk memudahkan proses. Apa yang lain? Satu je. Dia suruh pesakit pegang botol sendiri sebelum gi ambil darah.

 

20141008_073556
Ni la botol2 untuk diisi darah aku. Biasa masa nak ambik darah baru botol ni akan diberi, tapi kali ni awal2 dia dah bagi botol suruh pegang. Dan kali ni ada beg plastik. Sebelum ni diorang just lekat je botol tu kat borang guna stiker. Mungkin ada kes keciciran kot sebelum ni, so diorang buat penambah baikan. Elok la tu.

Okay, untuk result kali ni, ada berita huduh sket. Haha! Kali ni result aku jatuh. CD4 untuk check sebelum ni lebih kurang 350++, tapi kali ni jatuh mendadak ke 304. Keputusan ujian hati (liver) pun jatuh. Doktor cakap mungkin ada sesuatu yang perlu dia check, so bulan depan (November) aku kena gi buat test sekali lagi. Kalau ujian hati tu masih teruk, diorang kena buat scan amende tah kat hati aku. Haha!

Aku tak sure kenapa result kali ni teruk. Mungkin sebab aku pernah beberapa kali terlewat makan ubat. Atau mungkinaku tak jaga pemakanan aku. Tapi doktor takde pulak suruh aku jaga makan. Dia kata lagi banyak makan lagi elok. Sampai perut aku pun dah macam orang bunting 14 bulan.

Anyway, tu je aku nak cerita. Neves gak nak gi test lagi sekali, takut result nanti lagi teruk. Kalau la ubat 1st line ni gagal, aku kena bertukar ke ubat 2nd line, yang mana ubat tu dah tak percuma lagi. Yang pasti aku takkan mampu untuk bayar harga ubat2 tu nanti. Haha!! Harap2 tak perlu la bertukar ke ubat 2nd line kan. Bertukar menjadi Sailormoon takpe!😛

Salam.

32 thoughts on “The Drop!

  1. Salam Crafoc…~
    Lama tak dengar cerita….ye…kita sama-sama berdoa ye… In sya Allah…semua okay.

    1. Salam Crafoc…~
      Lama tak dengar cerita….ye…kita sama-sama berdoa ye… In sya Allah…semua okay.

  2. Sometimes cd4 mmg akan fluctuate naik turun. 300++ is still good and wont bring u to AIDS. Cont makan ubat for now, insyallah akan okey.mine in 299. Masih healthy, still pg gym n swim and makan balance diet.

  3. hye..nk tnye liver serum u berapa kiraannya?sbb sya pun ada liver problem..serum hati 50 kiraannya..normal 30 and below..doc ckp tgu dlu..sya agak nevirapine yg sebbkan..erm..

    1. Saye liver ALT around 60…. Okey la…x teruk sangat actually.
      Kenape x makan efavirenz instead of nevirapine?

      1. evafirenz x sesuai dgn sya.naik skin rash..change to nevirapine..risau je ALT semakin naik..takut jugak

  4. saya baru disahkan hiv positif…..jadi tension and rasa nak mati…..boleh tak kita berkenalan utk kongsi maklumat….wechat sy radi-35

  5. Aku pun tgh cari member poz. Aku pergi ptf msm tapi diorang memilih nak kawan dgn poz yg hensem je. Aku seringkali depressed. Rasa nak bunuh diri tu banyak kali. Aku benci bila on grindr orang ragging pasal fuck itu ini, kena fuck sana sini, padahal aku tak kena fuck pun. Aku cuma dapat kena fuck dlam dark room kat otot2. Aku admit aku poz dan aku dah tak kisah fucking dlm dark room pakai kondom ke tak sebab aku tension, marah, kecewa dgn diri aku yg hodoh ni dan biarlah aku pedajalkan orang lain biar dorang fuck aku dan dapat hiv. Aku selalu nangis sorang2 dlm bilik. Sekarang aku dah berhenti kerja. Dah 6 bulan aku berhenti kerja. Harapkan kakak tanggung hidup aku. Aku masih ke otot2 dan fuck dalam dark room. Pakai kondom ke tak, bantai je. Aku nak mati, tapi aku tak nak mati sakit. Biarlah aku mati accident kereta ke takpelah. Hidup di dunia macam neraka. Biarlah aku end up dalam neraka je. Huwaaa….

    1. Ish, jangan macam tu. Bukan sebab orang lain, tapi kita kena jaga diri kita jugak. Memang kita dah ada HIV, tapi kita mungkin juga boleh dijangkiti lain2 STD yg lagi bahaya macam Hepatitis dan Sifilis.

  6. Selamat Hari Raya, Crafoc. Semoga sihat selalu. Rindu la aku kat kau, walaupun aku tak tahu rupa kau dan kau pun tak tahu rupa aku.

Leave a Reply

