Another ‘Q’s and ‘A’s

Salam.

Seperti yang dinajnjikna…..err..dijanjikan laaaa.. Taip pun tak betul.. Haha!! Ok, seperti yang dijanjikan, aku akan sambung jawab soklan-soklan cepuperak dari emel2 korang. Jom!

Salam. Saya harap agar awak sentiasa sihat dan ceria selalu. Saya adalah salah seorang dr follower blog awak. Sy sentiasa menunggu update dr blog awak. Sebenarnya sy ada bbrapa soalan yg sy nk tanya awak mengenai gay.
Sebenarnya sy seorang wanita yg dh kawin. To tell the thruth, I think im married to someone who is gay. Im not sure but I think yes, he is.
Dr apa yg sy baca, there are few types of gays, is it true? Kalau bole, boleh x awak kongsikn dgn sy serba sedikit brkenaan dgn gay supaya sy dpt mengenali suami sy. Sy mohon maaf bnyk2 kalau soalan sy ni menguriskn hati awak. I dont know what to do. Im confuse. Sy dh cuba masuk dlm community gay but im scared to ask.
For ur information, my husband looks straight but he really concern about his body so much. I accept him as what he is. Sama ada dia lelaki straight or a gay, he is still my husband n father to my kids. The problem is, if let say ur my husband’s gay partner, would u ask or urge him to leave me?
Im so so sorry bcoz I asked u such stupid questions but I really need to know. Sy harap soalan sy ni x mengguris hati awak.
Thank u, thats all for now. Hope to hear ur reply. Sy akn sentiasa doakan agar awak sihat selalu agar awak dpt tgk adik bongsu awak berjaya dlm pelajaran dan jgn lupa mkn ubat. 🙂 (Rafael)
– Salam. Terima kasih sudi baca blog ni. Ok, saya cuba jawab soalan awak satu-persatu (terpaksa guna ‘saya’, hormat wanita katakan).
Soalan 1 – Few types of gay people? Yang ni saya tak sure awak nak Tanya dari segi apa. Seksualiti ke? Kalau seksualiti, ya, ada beberapa jenis mahkluk gay ni. Ada yang fully gay (macam saya), ada yang separuh gay (orang panggil bisex dan biasanya berkahwin), ada yang gay sikit2 sebab terjebak masa sekolah asrama dan lain2. Jadi saya rasa suami awak dalam kategori bisex tu.
Soalan 2 – My husband looks straight but he really concern about his body so much. Ok yang ni persepsi awak je kan? Bukan bermakna dia gay kalau dia suka jaga penampilan dia. Mungkin dia metroseksual. Sekarang ni ramai lelaki tulen yang suka jaga penampilan (produk penjagaan kulit, gym dsb). So mungkin suami awak bukan gay. Who knows.
Soalan 3 – If let say ur my husband’s gay partner, would u ask or urge him to leave me? Okay, saya mengaku pernah ada relationship dengan suami orang, tapi tak pernah sekali2 saya minta dia jeopardise hubungan keluarga dia, malah saya galakkan lagi dia utamakan family dia. Dan hubungan saya dengan dia pun tak lama sebab saya sendiri rasa tak selesa.
Okay, saya harap saya dah menjawab semua persoalan awak ya.

Hi, Salam berkenalan.
Saya dalam ketakutan sebab baru semalam saya melakukan anal seks tanpa menggunakan kondom. Sebenarnya, mula2 saya menggunakan kondom tapi terkeluar, pastu saya masuk balik tanpa kondom. Pastu saya membuat beberapa stroke, seingat saya tak sampai seminit. Saya berhenti dan tidak pancut didalam. Boy bottom itu pastu lancapkan sampai keluar.
Saya amat takut sekarang sekiranya saya dijangkiti. Apakah yang saya perlu lakukan?
Bantuan anda amat dihargai. (Johan)
– Hi Johan. Selamat berkenalan jugak. Apabila berlaku seks tanpa perlindungan (kondom) memang ada jangkitan sama ada dari top kepada bottom mahupun dari bottom kepada top. Kalau risau, boleh pergi buat blood test dekat BP Clinical. Tak perlu tunggu sampai ada symptom baru nak pergi. 🙂

Hi crafoc.
Saya baru disahkan positif 24 mei lalu. Sekarang tunggu blood test result di HSB 30 Jun ini.
Cuma saya nak tanya kebarangkalian seseorang mendapat sifilis sebab hiv. Sebab saya tau procedure ambil air tulang belakang tu sakit.
Risau saya kalau saya pun ada sifilis. (Saswari)
– Hi. HIV dan Sifilis adalah 2 penyakit STD yang berbeza. HIV takkan menyebabkan Sifilis, dan Sifilis juga takkan menyebabkan HIV. Unless kalau anda mebuat hubungan tanpa perlindungan dengan seseorang yang ada HIV dan Sifilis.

Ok la, tu je kot. Yang lain semua emel2 berulang iaitu tanya soalan2 yang sama macam orang lain dah jawab. Letih beb aku nak jawab. Ni nak pitam kejap. Haha!

Adios!

2 thoughts on “Another ‘Q’s and ‘A’s

  1. haha aku tahu macam mana keadaan inbox kau, bab2 soalan ni.
    Mesti kau jumpa memacam keadaan ye tak?
    Aku ada minat satu forum poz… tengok soalan kat situ… pergh macam-macam dok ada..

    Aku tak le salahkan diorang… sebab memang agak sulit nak terima perkara ni..
    Cuma…. aku tengok yg menjawab kat forum tu, pergh…mesti jiwa kental jugak.
    Dgn soalan sama, dgn dah jawab tapi tak yakin, dgn bawak jawapan dari website lain..
    hohohow…
    Okay la beb. Semoga kau boleh jadi kaunselor satu hari nanti.

    1. Haha choiiii! Tak nak la jadi kaunselor. Aku tolong jawab sekadar yg termampu je la. Kalau aku dah rasa tak mampu/larat/rajin, mmg aku x jawab la. Haha!

Leave a comment