Another Year, Skipped

Salam..

Baru2 ni, aku dapat mesej whatsapp dari doktor aku yg ensem dan sasa tu.. Dia bgtau satu berita buruk.. Dia kata, berdasarkan keputusan blood test aku yg trbaru, dukacita dimaklumkan bahawa tahun ni juga aku tak dibenarkn berpuasa.. Bkn sbb aku sakit mcm org yg ade gastrik (atau pura2 ada gastrik) iaitu klu x makan akan sakit, tp aku perlu makan ubat mengikut waktu biasa iaitu setiap 9.30pg dan 9.30mlm (ya, aku dh ubah waktu mkn ubat dr jam 10 ke jam 9.30)..

Serius aku sedih mase dpt berita tu.. Serius dlm hati aku takde sekelumit pun perasaan gembira sbb boleh skip puasa.. Serius.. Mcm yg korang tau (kalau korg baca blog aku mase bulan puasa thn lps la), aku sedih sbb tak dapat puasa thn lepas.. Nikmat berpuasa tu ditarik balik.. Aku igt thn ni aku dpt la rase semula nikmat tu, tp rupanya masih tak dapat.. Aku rindu nak bersahur, nak berpuasa, nak berbuka, nak bertarawih dll.. Sedih okeh.. Ini bukan main2.. Ini bukan cobaannnnn.. Ini betul-betuuuuuullllll..

So kpd korang yg masih boleh berpuasa tu, untung la korang.. Harap2 tahun depan aku boleh puasa..

Salam..

11 thoughts on “Another Year, Skipped

  1. Doktor sy takde call atau bagitau apa2 lagi buat masa ni. Tapi sudah pasti sy tahu sy tak akan dapat berpuasa tahun ni sbb nevirapine+combivir+bactrim di ambil pada jam 8 pagi dan 8 malam.
    InshaAllah puasa pertama tu nanti appoinment sy dgn doktor (ntah doktor mana sbb tukar2).

  2. sabarla crafoc..y penting niat awk nak brpuasa tu ad..sekurang kurangnya awk da dpt pahala niat tu….nk solat tarawikh boleh je awk, sbb awk uzur x leh nk puasa..lainla org yang sihat tp mls nk puasa, apala gunanya solat tarawikhnye..huhuh
    In Syaa Allah..sy doakan awk dpt menjalani ibadah puasa pada tahun hadapan…

  3. sy nk tyela crafoc?
    klu seorg PLHIV y kerja krjaan..yang dptkn rawatan dgn hospital krjaan..adakah pihak hospital akn melaporkan kpd pihak majikan??
    atau majikan akn mengetahui status PLHIV nye..

  4. dalam borang yang crafoc isi tu, ade diorang mintak nama jabatan ape tak??boleh ke kite just generelize letak ayat PEGAWAI KERAJAAN je? tanpa letak jawatan n gelaran jawatan kite.

      1. klu kita da disahkn positif..kite kene g hospital sungai buloh ke? setiap bulan memang kene ulang alik ke sane bgi tujuan pemantauan dan amik ubat ea??

Leave a Reply

