My Daily Menu

Salam..

Sejak aku dapat ubat 2 minggu lepas, aku dah beli bekas ubat yang bagi aku agak comel untuk aku letakkan ubat2 aku.. Ni dia :

Aku dah siapkan tempat2 ubat ikut waktu yang aku perlu makan.. 8.00 pagi Antibiotic, 10.00 pagi Combivir dan 10.00 malam Combivir + Hirapine.. Yang sebelah kanan tu stok ubat.. Yang untuk 8.00 pagi tu dah kosong sebab aku baru makan.. Aku akan restock pada waktu makan ubat yg berikutnya supaya aku leh tau sama ada aku dah makan ubat atau belum..🙂

Tu je.. Sekian..

15 thoughts on “My Daily Menu

  1. Wow…… sebiji seperti kotak ubat saya ni, memang boleh diisi dengan banyak stock. Tapi perlu juga satu kotak yang kecil.🙂

  2. hi.. sy pernah dengar sebat secara syarie boleh mengubati penyakit hiv..atau aids..sy x pasti..cuba awk try check pasal ni. mungkin dapat mengubati sakit awk.
    katanya,dengan sebat boleh mengeluarkan sel darah putih yg lbh kuat menntang virus tersebut.
    sy hanya erkongsi pendapat .:)

    1. ada gak terbaca pasal ni dulu.. tp tu utk mereka yg baru lepas menadakan hubungan seks, iaitu masa tu virus baru masuk dalam badan.. kalau dah bertahun mcm saya ni, sebat sampai tulang hancur pun x berkesan dah.. huhu..

    2. Saya teringin nak baca tentang ini. adakah artikel biasa seperti yang selalu di share ataupun memnag kajian di lapangan sains insyallah..kalau ada tolong kongsi ya

  3. Cayalah bang. Good idea. Begitu hebat Allah mengatur kehidupan manusia dengan waktu solat 5 waktu sehari semalam. Begitu juga kita perlu mengatur waktu kita secara sistematik agar semua urusan berjalan dengan lancar. Ubat untuk kesihatan fizikal dan jangan dilupa kesihatan rohani kerana rohani juga perlu diberi makan setiap hari. Ok.

    1. Mula2 kena gi hospital check darah. Lepas doctor sahkan ade sifilis, terus kena tahan wad sebab doctor nak buat prosedur LP (Lumbar Puncture), atau lebih dikenali sbg ‘ambik air tulang belakang’. Proses tu agak sakit. Lepas dia ambik air tu, kena tdo wad satu malam, dan esoknya kena suntik penisilin. Suntikan yang sangat menyakitkan. Suntikan ni kena ambik 3 kali, seminggu sekali. Lepas 3 suntikan, rasanya dah sembuh kot.🙂

Leave a Reply

