What Appears To Be Me….

Salam..

Sejak akhir2 ni, ade beberapa org kat tempat keje aku ni cakap sesuatu kat aku. Diorang cakap aku makin kurus.. Tak macam aku masa mula2 masuk keje sini 2 tahun lepas, sekarang mungkin aku mmg dah makin kurus.. Kalau dulu berat aku lebih kurang 59kg, tapi sekarang ni paling berat pun 51kg.. Mungkin mmg aku dah makin kurus..

Apa yang menyebabkan aku kurus? Tak cukup makan ke? Haha!! Mungkin kot. Maklum la, sejak keje sini memang aku tak makan banyak.. Dengan perubahan gaji secara mendadak, aku dah tak boleh nak makan sesuka hati.. Huhu..

Tapi aku rasa, perubahan berat badan ni bukan berpunca dari kurang makan, tapi mungkin berpunca dari aku yang selalu sangat fikir pasal masalah2 aku.. Masalah HIV ni dah satu hal, tapi ada gak masalah2 lain yang aku kena pikir.. Kalau bukan masalah pun, aku banyak sangat bersedih semenjak dua menjak nih.. Makan pun x teratur, dan sangat jarang.. banyak sgt yg buat aku bersedih..

dulu doktor aku ada cakap, kalau aku kuat makan dan tambah berat badan, tu merupakan sesuatu yg sihat sebab nutrisi akan dapat membantu aku melawan virus dalam badan.. Tapi sekarang bila aku dah makin kurus ni, aku rasa virus dalam badan aku ni dah tak terkawal..

Mungkin dah sampai masa aku untuk start HAART tak lama lagi.. Aku berserah..🙂

8 thoughts on “What Appears To Be Me….

  1. salam bang,,pi la buat blood test tu..sekurang2nyer boleh tahu tahap kesihatan abg tu mcm mane..jangan fikir sangat ape orang nk ckp..jgn bersedih2..sy faham walaupun sy tak seteruk situasi yg abg hadapi tu..kuatkan semangat ye..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s